четвъртък, 25 юли 2013 г.

Боби Михайлов ексклузивно за Гонг: Още един мандат и спирам!

Боби Михайлов иска още един, последен мандат като
президент на БФС
Президентът на Българския футболен съюз Борислав Михайлов заяви в ексклузивно интервю за „Спортно шоу Гонг“ по Дарик радио, че със сигурност ще се кандидатира за президент на родната централа на предстоящия конгрес. По думите на Михайлов той трябва да се проведе до три месеца. Бившият национал допълни, че ако бъде избран, то това ще бъде последният му мандат, след което категорично се оттегля.
Ето и цялото интервю на Борислав Михайлов за „Спортно шоу Гонг“:
Вече си в Бургас, чакаш мача на Ботев. Вчера донесе късмет на Лудогорец, как ти се стори победата и настроението и играта в Разград?
Много хубав мач стана снощи. Бях приятно изненадан от агресивната игра на Лудогорец и многото положение. За щастие победиха с добър резултат, но в следващите мачове ще им трябва по-голяма концентрация пред гола, защото някой път може да им изиграе лоша шега.
Победата и играта снощи продължава ли да значи, че българските отбори продължават да нямат самочувствие и не са толкова слаби, колкото изглеждат на моменти. Говоря за всички които играят е Европа и оттам се случват тези глуповати загуби?
Естествено. Особено за отборът на Лудогорец, който вече за втора година играе в Европа и двата пъти в Шампионската лига. Със Сигурност самочувствието и в някои случаи качеството на играчите и тяхното лично самочувствие пречи да продължаваме по-напред.
Появи се на мача в Стара Загора, вчера беше в Разград, днес си в Бургас за мача с Ботев. Защо толкова по-рядко те виждаме на български мачове от А група?
Винаги съм казвал, че когато станат нормални взаимоотношенията между президентите на клуповете и ме поканят, винаги мога да седна между тях и до тях. Това е единственият нормален начин да ходи на президент на мача.
Ако станат нормални взаимоотношенията между тях, ще стане и добър футболът ни. Толкова ли е трудно да поддържат колегиални отношения?
Би трябвало. Аз винаги съм приказвал с тях. Всички се познаваме, България е малка държава и особено във футбола всички се познаваме. Трябва европейското да дойде в нас, за да се подобрят отношенията между всички участници, не само президенти, но и треньори, играчи, съдии, публика и т. н. Мисля, че не е толкова лош българския футбол и мисля, че го показва.
Какво произтича от решението на съда за БФС?
Има си юристи. Нашите такива смятат, че към момента нищо не произтича от това решение. Имаме актуално състояние на БФС, което към момента показва кои са президент и членове на Изпълкома. Когато бъде отразена промяната в съда, вследствие на решението, ще бъде вписан старият Изпълком, в който осем души от настоящия са членове. След това ще бъде свикан конгрес. Така или иначе тази година трябваше да има.
Кога мислиш, че е реално може да има конгрес?
Когато съда ни каже какво точно трябва да направим и да спазим. След това има чисто технологично време за документите. Все пак имаме 728 клуб, те не се събират в една стая. Така че трябва време, после време за държавен вестник. Смятам, че в рамките на 2-3 месеца ще се случи.
Ти кандидатираш ли се твърдо за нов мандат за президент на БФС?
Със сигурност ще се кандидатирам. Направихме много неща за осем години, които обаче много хора не ги виждат. Трябва ми още малко време да довърша всички проекти, особено тези свързани с УЕФА, за базата, за развитието на детския и женския футбол, за съдийската конвенция. Това сме го спечелили аз и моите колеги и искам да си го довърша. Така че, ако хората преценят, че искат да съм още един мандат президент на БФС, ще го правя както досега. Това обаче ще ми бъде последният мандат, защото това не ми е самоцел. Винаги съм го казвал. Аз съм отговорен човек и съм се хванал да направя нещо за българския футбол заедно с моите колеги. Ако ме изберат още веднъж ще работим заедно, но само още един мандат.
Това е новина, категоричен си, че ако имаш още един мандат, след това се отказваш?
Абсолютно съм категоричен! После който иска да дойде, ако има млади хора, които искат, ще им помогна, ще ги вкарам в работата, защото това не е толкова лесно и е една от най-ветровитите позиции в българския футбол.
Кое ще е основното, което ще искаш да направиш, ако спечелиш още един мандат?
Основното е да се завърши базата. Продължаваме да не можем да започнем работа заради различни претенции на хора и както в момента държавата е в непрекъснати протести, неспокойствието кара хората и всички институции да забавят своите решения. Ние вече изгубихме две години от тези 30, които ни дадоха да ползваме базата. Продължаваме и с формата на А група. Тази година 14 отбора, догодина 12. Това съм обещал. Продължаваме да подобряваме работата на нашите национални отбори, намаляване на чужденците от извън Европейския съюз. Имаме много работа.
Много пъти сме говорили, защо по-рано не намалихте отборите в А група?
Винаги съм смятал и личното ми мнение е, че България е футболна държава и с тия 7 млн., и тия 16 отбора, ако са добри, са идеалния формат. Заради многото мнения и най-вече на босовете на футболни клубове, които са преките участници, задоволихме тяхното желание и ги намалихме. Догодина още ще ги намалим, за да видим с новия формат. Ще има повече мачове, видяхте в първия кръг, много интересни мачове, интересни резултати и резултати. Вече доста мачове се играят на осветление, предават се по шест мача на кръг. Така че мисля, че футболът ни изглежда добре на фона на финансовата криза.
Очевидно всичко това влияе и на футбола – протестите в държавата, финансовата криза и т.н. Имало ли е политически натиск върху теб в тези години откакто си във футболния съюз, защото се смениха доста правителства?
Не, никога не е имало или поне аз не съм усетил. Може да е имало нещо задкулисно, но казвам аз не съм усетил. Освен това всички политици в България са достатъчно интелигенти и знаят, че никой няма право да се меси в работата на обществените организации, каквато е и Българския футболен съюз. Има много примери в чужбина, където е имало намеса на държавата и моментално национални отбори и клубни са изваждани от турнири на ФИФА и УЕФА.
Как е Мишел Платини? Добри приятели ли сте, защото много от враговете ти те атакуват, че спекулираш с това?
Те могат да видят колко пъти Платини е идвал в България. Аз съм един от 14-те членове на изпълкома УЕФА. Това за първи път се случва. Ние сме добри приятели, но първо работим заедно, а не си пием кафето всеки ден, както някои казват. Това обаче не е най-важното. Най-важното е, че каквото трябва да печели България го печели. Както и ти знаеш и хората в Бургас, след две години ще имат възможност да гледат Европейско за юноши до 17 години. Това също се случва за първи път в България. Пак е благодарение на моята работа и Изпълкома.
Кой те скара с Христо Стоичков?
Нямам информация и не искам да имам. Казал съм, че няма да коментирам това. Щом той си е избрал този път си е негова работа. Аз няколко пъти съм казвал, че нямам нищо против него. Нито по някакъв начин съм го обидил или съм му попречил, но щом той казва така, аз съм приключил тази тема.
Не е ли грехота да бъдете в такива отношения?
Ние нямаме никакви отношения, но по принцип е грехота. Това си е негово мнение или право.
БФС е в постоянно обтегнати отношения с ЦСКА, с феновете на този отбор, като част от тях изпотрошиха централата... каква е причината?
Това е най-странното нещо на света, защото аз и друг път съм казвал, че БФС не е мащеха за нито един отбор, а е майка на всички отбори и работи по един и същи начин с всички тях. Отношението към тях е едно и също. Специално за ЦСКА сме правили достатъчно компромиси в реда на нормалното, за доброто на българския футбол. И в името на този голям клуб. Когато нещата се водят от болната към здравата глава се случват неща, които са абсолютно недопустими.
Признай дали БФС пожали ЦСКА, когато УЕФА отне лиценза на клуба преди няколко години. До ден днешен се говори, че ЦСКА е трябвало да отиде в аматьорския футбол?
Тогава пожалихме ЦСКА след втора среща на Изпълкома, след среща с министър председателя. По тогавашно време наредбата гласеше, че ако нямаш лиценз за УЕФА – отиваш във В група. Тогава пожалихме ЦСКА в името на този клуб и българския футбол. Няма какво да си говорим. Футбола у нас без ЦСКА и Левски е различен. Вече по новата наредба, УЕФА дава лиценз за УЕФА, а ние даваме лиценз за България. Ако не получи за УЕФА, както те доброволно се отказаха, имат право да играят в А група. Така че в момента няма допълнителен компромис.
Огромните задължения, които сами декларираха, че имат, проблем ли са?
Както знаеш, задълженията излизат по различно време и за различен период. Когато са взели лиценз, те не са имали задължения или са били разсрочени. Всичко ново което излиза, те го представят в различно време, така че точно в момента не мога да кажа какви са задълженията, а и нямам право. Те представят официални документи заверени от одит и си носят отговорност както те така и одитора.
Защо наричат БФС „синьото БФС“?
Няма такова нещо. Пак се изумявам. На ЦСКА е помагано по различен начин, както на всички клубове, които играят в Европа, най-вече. Компромиси са правени за всички клубове, това лицензиране е въведено преди шест години и е аз всички беше трудно да го асимилират и да свикнат с него, защото наистина е сложна работа и има много рестрикции. Българите и особено във футбола не са свикнали с рестрикции. БФС не е нито синьо, нито червено. БФС е БФС има хора от всички клубове в Испълкома. Може ли БФС да е синьо, след като Лечков и Костадинов са в Изпълкома, а и Орманджиев беше преди. Това е несериозно.

Източник: gong.bg



Статии от същата категория:

0 коментара:

Публикуване на коментар


 
Copyright 2010 Спортни новини. All rights reserved.
Themes by Bonard Alfin l Home Recording l Distorsi Blog